5.04.2011

Krem z kalafiora -Velluta di cavolfiore

Kalafior jest warzywem bogatym w sole mineralne, wapń, fosfor, potas ,cynk,…..witaminy z grupy B, a także witaminę A,C,K,zawiera przeciwutleniacze,betakaroten,kwas foliowy.
Składniki zawarte w kalafiorze mogą oddziaływać na pracę naszej tarczycy,układu krążenia,są wskazane dla osób z cukrzycą.  A więc warto jeść  kalafiory,rzecz jasna ,że najlepiej w sezonie,ale ja już pogubiłam się w tym,kiedy właściwie jest ten sezon,bo kalafiory są obecnie w sprzedaży przez cały rok. Pamiętam również ,że w okresie letnim, kiedy to działki  z warzywami przeżywają swój rozkwit kalafiory są  bardzo trudne do wyhodowania  w warunkach naturalnych .A więc jeśli mam smak na kalafiora, to go po prostu  kupuję./te hodowane poza  sezonem zawsze  mają w sobie coś  wiecej niż powinny... i to zarówno latem,jak i  w innych miesiącach../



Składniki:/2 osoby/


  • średniej wielkości kalafior/ok.60 dag/
  • 1 ziemniak
  • ½ cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka oliwy z oliwek extravergine
  • wywar warzywny/ok.1 l./
  • 3 łyżki  śmietany/lub jogurtu/
  •  1/4 łyżeczki szafranu
  • kawałek papryczki chili
  • sól
  • pieprz
  • jeśli  posiadamy – świeży  koperek /ja dodałam szczypiorek/

 Wykonanie:

Aby wyeliminować przykry zapach kalafiora w czacie gotowania należy na pokrywkę położyć skórkę z chleba namoczoną w occie- działa. Lub:
kalafior należy ugotować w wodzie z dodatkiem odrobiny mleka i liścia laurowego.
Dokładnie wymyć i  podgotować kalafior.Do rondelka, w którym będziemy gotować zupę wlać oliwę,dodać drobno pokrojoną cebulkę,czosnek,dusić  ok.2-3 min. Dodać drobniutko pokrojony ziemniak,szafran,papryczkę,wymieszać,a po kolejnych 2 min.dodać podgotowany kalafior i bulion warzywny.Gotować  całość ok.15 min.Ziemniak powinien się ugotować,a kalafior powinien być całkiem miękki.Doprawić solą,pieprzem.Można zmiksować całość naszej zupy lub tylko jej część.Moja jest zmiksowana  w całości i w ten sposób otrzymałam gęsty krem.Na koniec dodać do zupy śmietanę lub gęsty jogurt i podawać  gorącą  w miseczkach.Posypać świeżym koperkiem lub szczypiorkiem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...