4.10.2011

Sałatka ryżowo-melonowa z szynką-Insalata di riso con prosciutto e melone

 Typowa letnia sałatka...... , ale u mnie" lato "jeszcze  trwa, więc zdecydowałam się na 
wykorzystanie ostatnich zapasów pysznego, soczystego melona . Wystarczy połączyć go z
kilkoma prostymi  składnikami ,by wyczarować  ciekawą smakowo,  pyszną , pełną aromatu
 przekąskę-sałatkę. Kombinacja słodkiego melona z soczystą, słoną  szynką, serem feta
 i szczypiorkiem tworzy ciekawy  smak charakterystyczny dla tego rodzaju połączeń
smakowych. Warto spróbować...........Ja to mam już za sobą i polecam. 
Składniki:
  • 300 g ryżu paraboliczny
  • 1 melon /ok.400-500 g miąższu/
  • 200 g szynki gotowanej
  • 100 g sera feta
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
Wykonanie:
Ryż ugotować al dente w dużej ilości osolonej wody.
Odcedzić na sitku i przelać zimną wodą, pozostawić do całkowitego schłodzenia.
Owoc melona przekroić na pół.
Miąższ melona pokroić w kostkę lub wydrążyć z niego kulki.
Szynkę i ser pokroić również w kostkę, posiekać szczypiorek.
Wszystkie składniki umieścić w misce i delikatnie wymieszać.
Doprawić solą i pieprzem, połączyć z oliwą.
Sałatkę można schłodzić przed podaniem, ale smakuje również bezpośrednio po sporządzeniu.
Liski bazylii użyłam tylko do dekoracji, a skorupki melona posłużyły jako miseczki.
Żródło przepisu: "Giallozaferano it."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...