6.11.2011

Tagliolini z łososiem w śmietanie-Tagliolini con panna e salmone affumicato


                                               Secondo piatto
Makaron,ryba i śmietana,a do tego kieliszek mocnego trunku.Zestawienie,na które nie pokusiłabym się nigdy.Ale kiedy zobaczyłam i spróbowałam moje wątpliwości zostały rozwiane.
Bardzo smaczne , niezwykle  proste w przygotowaniu,a na dodatek ekspresowo,bo to przecież kuchnia włoska i obiad najczęściej robi się "na poczekaniu".

Kiedyś łosoś był symbolem luksusu,dzisiaj jest bardzo popularny i podawany na wiele sposobów.Ta niezwykle szlachetna ryba nadaje się do pieczenia,gotowania,przygotowywania doskonałych farszów.Szczególnie popularny jest łosoś wędzony,z którego można przyrządzić  wiele pysznych potraw zarówno tych bardziej eleganckich, wyszukanych jak również tych prostych takich jak moja.


Składniki/ na 4 osoby/
  • 300 g makaronu tagliolini
  • 150 g łososia wędzonego
  • 150-200 ml śmietany/do gotowania/
  • 1/2 małej cebuli/użyłam czerwonej/
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • kieliszek brandy/lub innego mocnego trunku/
  • sól
  • pieprz
  • zielona pietruszka lub
  • szczypiorek
















Wykonanie:
Nastawić wodę na makaron. Cebulę  pokroić w kostkę i podsmażyć lekko na oliwie. Łososia pokroić w kostkę i dodać do cebuli.  Dusić ok.2 min.mieszając składniki drewnianą łyżką.  Wlać brandy
 i gotować kilka minut do odparowania alkoholu.  Dodać śmietanę, wymieszać,  doprawić do smaku  solą i pieprzem.  Chwilkę podgotować do lekkiego zgęstnienia sosu. Odcedzić makaron i wsypać do gorącego sosu. Delikatnie  wymieszać do chwili  połączania się składników, dodać zielona pietruszkę lub szczypiorek  i przełożyć na talerze







3 komentarze:

  1. Uwielbiam makaron w połączeniu z łososiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o mnie to ja za każdym razem bardzo chętnie przygotowuję wszelkiego rodzaju dania z łososiem. Na pewno bardzo fajnym rozwiązaniem jest przepis z https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-w-tempurze/ i muszę przyznać, że mi smakuje to danie bardzo.

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...