3.12.2011

Piernikowe babeczki /muffinki/ z pomarańczowym akcentem -przedsmak Świąt

Tak pysznie i świątecznie zrobiło się na blogach kulinarnych, że nie sposób nie  zareagować. 
Mnóstwo pięknych, kolorowych , lukrowanych pierniczków /których u mnie niestety w tym roku nie będzie/ i dojrzewających pierników, tortowe ciasta z pysznymi kremami /coś już mam  na oku/ i kruchutkie , drobne ciasteczka /których nie  może zabraknąć/.


Ten niesamowity zapach , który wirtualnie unosi się dookoła przypomina, że święta tuż, tuż.
Nie mam w zwyczaju i nie lubię wcześniej testować i próbować przepisów świątecznych.
Najczęściej  powracam do starych sprawdzonych recept i wprowadzam obowiązkowo kilka nowości, które w końcowym efekcie są również dla mnie duża niespodzianką.
A moje świąteczne zmagania w kuchni rozpocznę dopiero w ostatnim tygodniu /tuż przed samymi świętami .Opuszczam moje skromne włoskie zakamarki i przeprowadzam się na pewien czas do mojej ukochanej polskiej kuchni. Nie mogę się już doczekać.
Póki co, piernikowy zapach nie daje mi spokoju i dziś na szybko niezawodne ,weekendowe, muffinki, które choć na chwilę zaspokoją apetyt na coś słodkiego i pachnącego korzennym przyprawami



Składniki:
  • 2 jaja
  • 60 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki jogurtu naturalnego/lub mleka/
  • łyżka miodu prawdziwego
  • 2 łyżeczki likieru pomarańczowego
  • 2 szklanka maki
  • 1/2 szklanki cukru/brązowego/
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • szczypta mielonych goździków
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • ok.1/2 szklanki skórki pomarańczowej/ kandyzowana/
Wykonanie:
- Nagrzać piekarnik do 180 st C.
- Wymieszać składniki suche w jednej misce, a w drugiej składniki mokre.
- Następnie dodać mokre składniki do suchych.
- Wymieszać do połączenia się składników i  napełnić ciastem foremki do 2/3 wysokości.
- Piec ok 18 – 20 minut do suchego patyczka.


1 komentarz:

  1. Jak święta to coś piernikowego musi być;) bardzo smacznie wyglądają te muffinki;)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...