26.04.2012

Carpaccio z buraczków


Popularna przystawka w kolorze czerwonym,ale tym razem z buraków.
Nigdy jeszcze nie podawałam buraczków w takiej formie. Ale kiedy zobaczyłam jak pięknie można wyeksponować to danie postanowiłam przygotować je właśnie na Wielkanoc.
Niesamowicie proste i zaskakująco smaczne.

Połączenie smaku słodyczy buraków , słodko-kwaśnego kwaśnego sosu balsamicznego i ostrego sosu chrzanowego i  jajka  daje ciekawy i efekt końcowy.
Prawdziwe carpaccio robi się ze składników surowych /choć ostatnio spotkałam się z opinią,że wystarczy aby były czerwone i cieniutko pokrojone/. 
Również to danie  można przygotować z surowych buraków. Wystarczy tylko pokroić je bardzo cieniutko i umieścić na kilka godzin w marynacie  z oliwy i octu balsamicznego. Doskonale smakują również buraczki pieczone w piekarniku. Ale ja użyłam gotowanych  buraków ze słoika /czasami trzeba sobie ułatwić nieco pracę/.

Składniki:

  • 3 buraczki ugotowane/ ze słoika/
  • 4 jajka przepiórcze
  •  2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • sól  do smaku
  • kolorowy pieprz do smaku
  • kilka liści sałaty
  • kilka listków tymianku
  • orzeszki piniowe do dekoracji
  • sos chrzanowy /jako dodatek/







Wykonanie:
Jajka ugotować na twardo, obrać i przekroić na połówki.
 Oliwę połączyć dokładnie z octem balsamicznym.
 Buraczki cieniutko pokroić lub poszatkować/na "mandolinie"/ w plasterki.
 Na dużym talerzu ułożyć wzdłuż brzegu okrąg z  plasterków /lub połówek plastrów/. 
Na środku talerza zostawić puste miejsce. Tam należy ułożyć sałatkę ,a na niej  połówki jajek.
 Jajka posypać solą i kolorowym pieprzem, a buraczki polać sosem balsamicznym.
 Posypać orzeszkami piniowymi i świeżym tymiankiem. Buraczkowe carpaccio podawać z sosem chrzanowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...