22.05.2012

Bakłażany z czerwoną papryką, cebulą i bazylią

Kolorowe, cudownie kremowe, pachnące pomidorami i bazylią danie z bakłażanów i papryki.
Kolejny przepis z kuchni włoskiej: według Tracey Lawson.


Również  tym razem prostota i  odpowiedni dobór składników zadecydował o doskonałości 
tej potrawy : przyjemnie  dla oka , miło  dla  podniebienia.  Zaledwie kilka składników,
 przemyślane etapy  ich łączenia , kilka ruchów drewnianą łyżką i w ciągu  pół godziny
 gotowy smakołyk nakładamy na talerz. Zapach unosi się po całym mieszkaniu ,a
 w piekarniku dodatkowo piecze się pyszna focaccia z suszonymi pomidorami.
Oj będzie uczta!
Uwielbiam  kuchnię włoską , zarówno tę  tradycyjną  jak i nowoczesną , jej niepowtarzalny 
smak, prostotę , bogactwo produktów , nieskończoną możliwość komponowania dań . 
Zagościła ona  już na dobre w moich zakamarkach, ale codziennie  odkrywam  w niej coś nowego. 

Składniki /dla 4-6 osób wg oryginału - zobacz/
  • 2 duże bakłażany
  • 4 łyżki oliwy z oliwek extra vergine
  • 2 duże czerwone papryki  / użyłam czerwonej i żółtej/
  • 2 średnie żółte cebule 
  • 2 ząbki czosnku
  • garść świeżej natki pietruszki 
  • 250 ml domowego sosu pomidorowego lub 6 pomidorów śliwkowych bezskóry i nasion /użyłam sosu pomidorowego/
  • szczypta chili 
  • dużo świeżej bazylii
  • sól  do smaku/ dodałam morską/


Moje danie przygotowałam z połowy składników. Jedyną zmianą w przepisie było dodanie żółtej papryki i kilku suszonych pomidorków.
Wykonanie:
Warzywa dokładnie umyć. Paprykę oczyścić z pestek i pokroić w paski, podobnie cebulę. 
Na głębokiej patelni rozgrzać oliwę , dodać paprykę i cebulę. Warzywa podsmażyć na wolnym ogniu ok.10 min.od czasu do czasu należy delikatnie pomieszać. Warzywa powinny się poddusić, ale  nie przysmażyć zbyt mocno. W międzyczasie pokroić bakłażany /u mnie jeden/ na cztery części, a następnie każdy kawałek w paseczki.  Bakłażana dodać na patelnię wraz z drobno posiekanym czosnkiem i pokrojoną  zieloną  pietruszką. Dodać również cienko pokrojone suszone pomidory
/ 2-3 szt/. Smażyć  całość  następne 10 min. delikatnie mieszając .Wlać sos pomidorowy i  gotować jeszcze  kilka minut.  Doprawić całość do smaku solą  i szczyptą chilli.
Dodać świeże liście bazylii /nie kroić tylko porwać w palcach/ i podawać z dodatkiem chrupiącego pieczywa.
  Dodatkiem do warzyw była chrupiąca, pachnąca suszonymi pomidorami focaccia z mąki pełnoziarnistej.




1 komentarz:

  1. U mnie mój mąż bardzo lubi włoszczyznę, chociaż i ja chętnie zjem takie cudo. Bardzo ładnie wygląda kolorystycznie i bardzo smacznie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...