3.11.2012

Mini serniczki dyniowe


Pyszny , delikatny i  prosty w przygotowaniu sernik z dodatkiem  dyni . Sezon dyniowy wciąż w pełni, a pomysłów na wykorzystanie tego warzywa nie brakuje. Dziś na słodko.


Jest to przepis na sernik pieczony w tortownicy, ale ponieważ przygotowałam go z połowy podanych składników wykorzystałam małe foremki do tartaletek. 
Nawiązując do święta Halloween  kilka serniczków udekorowałam czekoladową pajęczynką i czymś, co powinno przypominać pajączka / nie wyszło/, pozostałe posypałam orzeszkami piniowymi. 
Sernik przygotowałam z serka Philadelphia , ale doskonały jest również nasz twarożek mielony tzw. z wiaderka / do którego niestety  nie mam chwilowo dostępu/.

Składniki: /na tortownicę o średnicy 24 cm/
  • 250 g herbatników kakaowych
  • 150 g masła
  • 250 g  dyni /obranej/
  •  500 g sera białego  zmielonego / u mnie Philadephia/
  • 200 ml śmietany  kremówki
  • 2 jajka
  • 2 żółtka 
  • 200 g cukru
  • 3 łyzki soku z cytryny
  • szczypta soli
  •  po pół łyżeczki cynamonu i  imbiru
  • 100 g czekolady gorzkiej do dekoracji
  • orzeszki piniowe do dekoracji
Przygotowanie:
- Herbatniki zmiksować, masło roztopić. Składniki połączyć w misce na jednolitą masę i wyłożyć foremki /tortownicę/. Masę starannie docisnąć . Foremki wstawić do lodówki na ok.30 min.
- Dynię pokroić w kostkę i udusić do miękkości ok.20 min. w rondelku z niewielką ilością wody /ok.50 g/. Wystudzić.
- Ser i cukier umieścić w mikserze, dodać ugotowaną dynię i krótko zmiksować.
- Dodać cynamon , imbir , szczyptę soli, sok z cytryny śmietanę i miksując na małych obrotach dodawać po jednym jajku. Masa powinna być gładka, a składniki dokładnie połączone.
-Gotową masą wypełnić foremki / tortownicę/ z przegotowanym kruchym spodem z herbatników.
-Piec ok.45 min w piekarniku nagrzanym do temp.180 st.C.
-Upieczone ciasto pozostawić jeszcze przez kilkanaście minut w zgaszonym piekarniku.
-Serniczki / sernik / wystudzić.
-Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i ozdobić dowolnie schłodzone serniczki.




2 komentarze:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...