5.03.2013

Sałatka z mięsem rosołowym /poniedziałkowa/



Sałatka ta  powstaje najczęściej w  poniedziałek  i  serwowana jest  w tym dniu na obiad....
 jako  drugie danie. Przygotowanie jej  w ten właśnie dzień wiąże się oczywiście z niedzielnym rosołem /ostatnio bywa u mnie baaaaaardzo rzadko/ i ugotowanym mięsem wołowym.
Bez większego nakładu pracy  propozycja na  poniedziałkowy obiad .......
Jest to ulubione danie mojego męża.  Sałatka w moim wykonaniu  jest trochę zmieniona i odrobinę wzbogacona. W wersji oryginalnej /mojego męża/ wystarczy ugotowane mięso wołowe pokroić w kostkę, dodać ugotowane plasterki ziemniaków , trochę cebulki ,ogórek kiszony i dużo pieprzu. 
Moje dania  są  jednak dość mocno przesiąkniete elementami kuchni śródziemnomorskiej ,a więc dorzucam moje  ulubione dodatki i sałatka zmienia nieco swój smak i wygląd.
Myślę, że mężowi również przypadnie do gustu ......
Składniki:/ilości dowolne/

ugotowane mięso wołowe/ z rosołu/
kilka ugotowanych, przestudzonych ziemniaków
ogórki kiszone lub konserwowe
cebula
kilka suszonych pomidorów/ w oliwie/
kawałek pieczonej lub marynowanej papryki
kapary
czarne oliwki
zielona sałatka do dekoracji
zielona pietruszka lub majeranek
sól do smaku
świeżo zmielony pieprz
papryka słodka w proszku
oraz 
gałązka rozmarynu i oliwa do podsmażenia mięsa 
oliwa z oliwek  i  musztarda  do sosu 

Wykonanie:
-Mięso wołowe pokroić w grubą kostkę, posypać słodką papryką, pieprzem , /ewentualnie solą/ i podsmażyć na niewielkiej ilości oliwy  z dodatkiem rozmarynu do delikatnego przyrumienienia się z każdej strony. Przełożyć do miski .
-Ugotowane , schłodzone ziemniaki pokroić w kostkę, ogórki  w słupki , cebulę w cienkie krążki, pomidory i paprykę w paseczki.Przełożyć do miski z mięsem.
-Do przygotowanych składników dodać pokrojone oliwki , kapary /w dowolnej ilości/.
-Oliwę wymieszać z musztardą  i odrobiną letniej wody / np. 2 łyżki oliwy i 1 łyżka musztardy, 1 łyżka wody / i dodać do sałatki. Zamiast sosu musztardowego sałatkę można skropić oliwą i octem winnym.
-Wszystkie składniki delikatnie wymieszać i  przełożyć na półmisek wyłożony zieloną sałatką.
-Posypać świeżo zmielonym pieprzem , ozdobić majerankiem lub zielona pietruszką.  


3 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie. Musze wypróbować.
    U mnie dzisiaj kiszona kapusta i kotlet schabowy, bo chodzą za mna polskie smaki:)
    Kapuche kupiłam w Lidlu ciekawe co to za wynalazek na białym winie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ekonomiczny sposób u mnie zawsze jest problem kto zje mięso z rosołu a tak to proszę:) ładnie i kolorowo podane:)

    OdpowiedzUsuń
  3. i nic się w kuchni nie zmarnuje:) bardzo mi się podoba ta propozycja:D

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...