11.09.2014

Spaghetti z owocami morza w pomidorach

Makaron spaghetti  w sosie  pomidorowym z owocami morza . 
Przyznam, że makaron ten przygotowałam samodzielnie po raz pierwszy i jest to moja osobista improwizacja. Do tej pory jadłam tylko gotowe makarony  z  sosami rybnymi lub owocami morza, ponieważ nie  mam zbyt dużej wiedzy ani doświadczenia  w ich przygotowaniu.
Mój sos zrobiłam  ze świeżej mieszanki , ale myślę ,że  mrożona będzie równie smaczna
Przecież nie każdy ma dostęp do świeżych ryb , a warto chociaż raz spróbować takie właśnie połączenie smaków.

Składniki /2 porcje


  • 200 g makaronu spaghetti
  • 250 g mieszanki owoców morza/ może być mrożona/
  • 300 g pomidorów  z puszki
  • mały  kawałek cebuli
  • ząbek czosnku 
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/2 szklanki  białego  wytrawnego wina
  • papryka ostra /do smaku
  • sól i pieprz do smaku
  • zielona pietruszka do dekoracji

  • Wykonanie:

    Na głębokiej patelni rozgrzać oliwę.
    Dodać posiekaną cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek, kawałek drobno pokrojonej papryczki.
    Chwilę podsmażyć.
    Dodać owoce morza, wymieszać i krótko poddusić .
    Wlać wino i gotować do odparowania alkoholu.
    Wlać pomidory / pokrojone/ wraz z  zalewą  i dusić , aż owoce będą wystarczająco miękkie, 
     dodać zieloną pietruszkę 
    Doprawić do smaku solą i pieprzem.
    W międzyczasie ugotować spaghetti  / al dente/ .
    Przecedzić i przesypać  na patelnię z sosem.
    Wymieszać i przełożyć na talerze.
    Można udekorować zieloną pietruszką, czarnymi oliwkami i kaparami /można wcześniej połaczyć z sosem/

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    szukaj po składnikach

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...