31.03.2011

Makaron krajanka/tagliatelle/ z gorgonzolą


Jeszcze do niedawna przechodziłam w sklepach  obojętnie obok gabloty z serami pleśniowymi.
No, może nie do końca obojętnie,bo na samą myśl o spleśniałym serze doznawałam  niezbyt przyjemnych odczuć......














Jak to można jeść?Dlaczego one są pełne pleśni, mają taki dziwny zapach ?.Dopiero teraz, kiedy to w poszukiwaniu nowych smaków odkryłam prawdziwa wartość tych serów śmiało i bez żadnych oporów sięgam po różne gatunki. Moim ulubionym jest włoska gorgonzola, być może dlatego,że to właśnie ona przełamała mój wewnętrzny opór i niechęć do niebieskiej pleśni. Najczęściej gorgonzolę dodaje do makaronu w postaci sosu, który nadaje mu kremową, konsystencję i zdecydowany smak. Oczywiście wspaniałym dodatkiem do tego sera są orzechy włoskie,które stanowią zgrany duet smakowy i wizualny.




















Składniki:/jak zwykle na 2 osoby/
  • 200 g makronu wstążki/mój jest oryginalny włoski,ale może być również domowy/
  • 80 g gorgonzola-dolce/lub innego sera pleśniowego/
  • 1 łyżka masła
  • 3-4  łyżki mleka lub słodkiej śmietany
  • 1-2 łyżki drobno posiekanych orzechów włoskich
  •  pieprz do smaku 
  • zielona pietruszka lub koperek 
Wykonanie:
Makaron ugotować w dużej ilości lekko posolonej wody/ser jest dość słony/. W tym samym czasie na głebokiej patelni roztopić masło, dodać ser i na małym ogniu doprowadzić do utworzenia kremowej masy. Dodać  mleko lub  śmietanę aby konsystencja sosu była właściwa. Dodać orzechy i ugotowany, odcedzony makaron . Lekko wymieszać do połączenia się składników. Doprawić delikatnie pieprzem,/ser jest słony/. Podawać zaraz po przyrządzeniu. 
Do mojego makaronu dodałam gałązkę świeżego, pachnącego koperku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...