9.03.2011

Makaron penne z brokułem - Penne ai broccoletti



  Bardzo proste i smaczne danie z makaronu. Dodatek zielonego brokuła bogatego w witaminy i sole mineralne  oraz sera parmezanu sprawia ,że jest to pełnowartościowe danie obiadowe.


Składniki:/ na 2 osoby/
  • 160 g makaronu penne
  • 1 mały brokuł
  • mała cebulka
  • 1 ząbek czosnku
  • 1,5 łyżki oliwy z oliwek
  • kilka orzechów włoskich
  • kawałek papryczki chili
  • 2 łyżki startego sera parmezan
  • sól,pieprz do smaku


 Przygotowanie:
Makaron z brokułem robiłam wiele razy ,wypróbowując różne wersje gotowania brokuła.
Warzywo to można po prostu lekko podgotować ,można różyczki poddusić na patelni z cebulką i odrobiną wody, albo gotować go razem z makaronem. Wszystko zależy od tego w jakiej postaci smakuje nam najbardziej brokuł, czy ma być miękki, czy jędrny..
A mój brokuł   jest ugotowany na parze. Ugotowałam duży brokuł ,bo mam w planie zrobić z niego jeszcze kolację/…/
 Do wody w ,której gotował się brokuł  wrzucić makaron, dosolić wodę w razie potrzeby. Gotować w/g przepisu. Na patelni poddusić na oliwie cebulkę i czosnek, papryczkę /nie rumienić/,wrzucić orzechy. Dodać brokuł podzielony na małe  różyczki /dodałam także łodyżki/.Podlać odrobiną wody z gotującego się makaronu ,lekko poddusić aby brokuł przeszedł zapachem duszonej cebulki i czosnku. Ugotowany makaron wsypać  na patelnię z warzywami i lekko wymieszać Doprawić solą i pieprzem. Wyłożyć na talerz posypując obficie parmezanem i zieloną  pietruszką.








…  danie jest pikantne ,aromatyczne, smaczne i zdrowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...