9.05.2011

Dzień MATKI w Italii i "ekspresowy" torcik



Dzisiaj włoskie mamy obchodziły swoje święto-DZIEŃ MATKI

Święto to obchodzone jest we Włoszech w pierwszą niedzielę maja, a więc trochę wcześniej niż w Polsce.Ja na swoje święto poczekam jeszcze prawie dwa tygodnie.Każde święto jest okazją do przygotowania jakiegoś smakołyku.Tak też było tym razem.Szybki torcik i jeszcze szybsza konsumpcja.Chętnych nie brakowało.Do wykonania tego tortu użyłam składników typowych do przygotowania tiramisu,ale ponieważ jest to wersja dla dzieci zrezygnowałam z kawy i likieru. 

Składniki:/na małą tortownicę/


  • 400 g serka maskarpone
  • 200 g śmietany 30%/do ubijania/
  •  80 g cukru pudru
  •  10 g żelatyny
  • 200 g dojrzałych truskawek
  • biszkopty/na dno tortownicy i boki/ ja użyłam cienkie,delikatne biszkopty Pavesini-ok 30szt.
Wykonanie:
Wyłożyć dno i boki tortownicy biszkoptami.Rozpuścić żelatynę w niewielkiej ilości wody/w-g przepisu/Ubić śmietanę na sztywno.Maskarpone  utrzeć z cukrem,a następnie delikatnie połączyć ze śmietaną i żelatyną/zimną/.Wyłożyć połowę masy na biszkopty,ułożyć warstwę truskawek i przykryć pozostałą częścią masy./można zostawić trochę masy do dekoracji/Ozdobić dowolnie gotowy torcik  i umieścić na 1-2 godz. w lodówce.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...