15.05.2011

Risotto truskawkowe – Risotto alle fragole



Ryż z truskawkami zawsze kojarzył mi się z kremową, słodką konsystencją, delikatnym smakiem dojrzałych truskawek i ubitą z cukrem śmietaną, którą polewało się obficie całość .
To taki przysmak z mojego dzieciństwa ,ale również moich dzieci, bo chętnie  wcinają...............ale... .
Kilka dni temu moja przyjaciółka zaprosiła mnie do siebie i poczęstowała ryżem z truskawkami czyli risotto alle  fragole.  Oczywiście nie odmówiłam , bo truskawki uwielbiam w każdej postaci . Kiedy zaczęłam jeść musiałam zrobić bardzo dziwną minę , a mój wyraz twarzy był chyba przerażający ,
bo moja przyjaciółka zareagowała natychmiast.  Okazało się, że moje nastawienie smakowe na słodziutki , kremowy ryż zostało przystopowane . Zamiast oczekiwanego smaku poczułam sól , pieprz i słodko kwaśną mieszankę truskawek z ryżem . Byłam trochę zawiedziona , rozczarowana i nie wiedziałam ,co powiedzieć.  Jadłam dalej i…….coraz bardziej to coś, o smaku ryżowo-truskawkowym  smakowało mi  Poprosiłam o dokładkę . 
Tak to właśnie  jest, kiedy poznajemy nowe kompozycje i  smak nieznanych nam potraw .
 A najbardziej nie mogłam uwierzyć w to, że do tego ryżu  dodaje się cebulę /pieprz i sól wyczułam/


A na następny dzień była powtórka ,ale już w moim wykonaniu /ciekawe, lekkie danie obiadowe, lub na kolację-jak kto woli/ przepis dokładnie zapisałam./

Składniki:/na 2 osoby/


  • 160 g ryżu Carnaroli/na risotto/
  • 200 g truskawek/dojrzałych i słodkich/
  • 2 łyżki świeżego masła
  • 1/3 szklanki białego wina
  • 1 mała cebulka /scalogno/
  • lekki wywar warzywny/ok.1/2 l./
  • kawałeczek chili/lub szczypta w proszku/
  • sól do smaku
  • pieprz świeżo zmielony/ dodałam cytrynowy/


Wykonanie

Na głębokiej  patelni/lub w rondelku/rozgrzać masło, dodać drobniutko pokrojoną cebulkę , lekko poddusić ,i wsypać  ryż. Całość chwilę mieszać  na niewielkim ogniu, do chwili, kiedy ryż wchłonie tłuszcz i aromat . Dodać wino, a kiedy alkohol wyparuje podlewać stopniowo wywarem warzywnym i  gotować powoli ryż/ stale uzupełniając płyn/. Dodać część umytych, obranych i pokrojonych truskawek/pod koniec gotowania/. Kiedy ryż będzie odpowiednio miękki doprawić solą, pieprzem, papryczką . Jeśli lubimy kremową konsystencję  możemy dodać również trochę  świeżej śmietanki. Gotowe risotto wyłożyć na talerze i ozdobić świeżymi truskawkami /pokrojonymi lub zmiksowanymi/

Buon APPETITO





Wypróbowałam również inną  wersję risotto z truskawkami, które w oryginale nosi  nazywę:
"Risotto fragole e basilico all"aceto balsamico ".....tutaj






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...