23.06.2011

Risotto truskawkowe z kremem balsamicznym-Risotto fragole all'aceto balsamico



Bardzo polubiłam „wytrawne ”risotta  owocowe.
 Choć kiedyś nie miałam nawet pojęcia ,że można zrobić danie w podobnym stylu, to dzisiaj stało się ono dla mnie zupełnie normalne i zmieniam tylko owoce.

To jest kolejne risotto z truskawkami, a na swoją kolejkę czekają  już czereśnie.
Sposób przygotowania risotta jest zawsze  ten sam ,bo włoskie risotta to klasyka :ryż plus  dodatki, mieszanie i uzupełniania płynu……aż do uzyskania pożądanego ,kremowego  efektu. Od chwili ,kiedy poznałam sposób gotowania risotta/ znam dwa/ sprawia mi to wielką przyjemność. Wystarczy zmieniać dodatki.

Składniki/na 2 osoby/
 


  • 160 g ryżu carnaroli/ na risotto/
  • 200 g dojrzałych truskawek
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 mała słodka cebulka /scalogno/
  • 100 ml wina półwytrawnego/prosecco/
  • wywar warzywny/ok.500 ml/
  • 2 łyżki śmietany kremówki
  • sól
  • kolorowy pieprz
  • kilka liści świeżej bazylii
  • krem balsamiczny


Wykonanie:

Umyte i obrane truskawki zmiksować. Drobno pokrojoną cebulkę zeszklić na oliwie ,dodać ryż i chwilę dusić na wolnym ogniu .Kiedy ryż zmieni swoje zabarwienie i wchłonie tłuszcz dodać wino ,odparować alkohol i wlać chochelkę bulionu/tak aby pokrywał ryż/.Gotować całość na wolnym ogniu uzupełniając wyparowujący bulion. Bulion powinien przez cały czas „stać” na maleńkim ogniu, aby był gorący .Kiedy ryż będzie już miękki należy dodać do niego zmiksowane truskawki, kilka listków bazylii/zostawić parę do dekoracji/i chwilę gotować .Pod koniec dodać śmietanę doprawić w/g gustu solą i pieprzem Zdjąć  rondelek z ognia ,przykryć pokrywką i pozostawić na kilka minut. Czas gotowania ryżu zależy od tego jaką  konsystencję  lubimy  najbardziej, należy również dostosować się do zaleceń producenta ,ponieważ risotto nie powinno być rozgotowane. Gotowy ryż polać na talerzu kremem balsamicznym i ozdobić liściem bazylii.



3 komentarze:

  1. o rzesz!
    jestem pod wrażeniem.
    oszałamiające danie/deser!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostaję oczopląsu przeglądając Twojego bloga! Oj będzie się działo i u mnie w kuchni dzięki Tobie:)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...