18.06.2011

Sałatka z truskawkami i świeżym ogórkiem


Kompozycje sałatkowe już chyba nikogo nie zaskoczą swoją różnorodnością w dobieraniu składników.Pasuje,czy nie pasuje czasem warto spróbować choćby z ciekawości.

A właśnie  dostałam pyszne,świeżutkie,pachnące ogórki/ z pewnego źródła/ i nie wiem dlaczego przypomniał mi się ten przepis na sałatkę.Zetknęłam się z nim jakiś czas temu chyba na niemieckiej stronie internetowej,a później  zobaczyłam go tutaj i coś mnie podkusiło.Zrobiłam ją po swojemu,a ponieważ  nie miałam dzikiego czosnku dodałam kawałeczek świeżej papryczki chili,a zielony kolor liści uzyskałam dodając  miętę.



Składniki:


  • 1 świeży ogórek
  • 200 g truskawek
  • papryczka chili/kawałeczek/
  • pieprz świeżo zmielony
  • sól
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/2  cytryny/ użyłam  sok/
  • liście świeżej mięty lub pietruszki










Wykonanie:

W salaterce połączyć ze sobą pokrojone ogórki  /moje są obrane/ i truskawki /dokładnie umyte,osuszone i obrane/.Dodać pokrojoną papryczkę chili  /bez pestek choć  ja kilka zostawiłam/,zielone listki mięty, doprawić do smaku solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Z oliwy i soku cytrynowego przygotować sos/ wystarczy dobrze połączyć składniki/ i polać sałatkę.



A więc sałatka zrobiona,zjedzona i ciekawość zaspokojona....


2 komentarze:

  1. Ta sałatka musi smakować wybornie :) Robiłam taką z melonem zamiast truskawek, więc domyślam się, że ta wersja jest jeszcze lepsza :D

    http//polkazprzyprawami.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo niebanalne jest to połączenie truskawki z ogórkiem. i bardzo mi się ono podoba.

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...