30.09.2011

Dżem paprykowy z dodatkiem chilli - Jam Chilli



      Ostatnio na mojej stronie zagościł kolor czerwony.Postanowiłam więc dorzucić jeszcze
      jeden przepis w takim właśnie  kolorze .Jest to dżem z czerwonej  papryki o mocnym,
      zdecydowanym akcencie i smaku papryczki chilli.Pyszny pachnący,słodki i lekko" szczypie".




     Właściwie sezon przetworów zbliża  się ku końcowi,ale moje składniki są 
      jeszcze z pewnością w zasięgu reki .Kiedy  zdecydowałam się na zrobienie tego dżemu
     miałam dość mieszane uczucia.No,bo jak można robić dżem z papryki? A dlaczego nie…?
     Znam doskonale dżem z zielonych  pomidorów,dyni,zetknęłam się również z dżemem z
     cukinii czy marchwi.A papryka jest przecież słodka,soczysta i ma zdecydowany mocny
     czerwony kolor.Zrobiłam więc  dżem paprykowy i … jestem nim zachwycona.
     Ten aromatyczny ,słodziutki,ale równocześnie  pikantny dżem doskonale 
     komponuje się z delikatnymi, kremowymi serami typu Philadelfia,ricotta,Robiola,czy
     nawet pecorino. Do przygotowania tego dżemu należy wykorzystać soczystą,dojrzała
     paprykę o grubym miąższu. Papryczki chili należy dokładnie oczyścić z nasion, gdyż
     to właśnie one mają bardzo ostry,pikantny  smak.Dodane do dżemu nawet bez pestek
     nadają mu wystarczająco dużo pikanterii.


   Składniki:
  • 800 g czerwonej papryki
  • 150 g papryczki chilli
  • ½ szklanki czerwonego wina
  • szczypta soli
  • 500 g cukru
     Wykonanie:

    Paprykę umyć,przekroić na połowę,usunąć gniazda  nasienne i białe części,pokroić w
    drobną kostkę.Podobnie przygotować papryczki chilli.Umieścić warzywa w rondelku
    z grubym dnem, dodać  cukier,szczyptę soli i wino.Do gotowania dżemu  użyłam blaszki,
    dzięki której dżem nie przywiera do dna rondelka.Gotować całość pod przykryciem
    na bardzo wolnym ogniu/ mieszając od czasu do czasu/ok.1 godz.
    Po  godzinie zdjąć rondelek z ognia i gorącą masę  przetrzeć przez  sito/specjalne do przecierania
    warzyw służy” passawerdura”/Otrzymany,jeszcze płynny dżem należy podgrzewać jeszcze
    ok.1/2 godz.do otrzymania gęstej konsystencji .Gotowy gorący  dżem przełożyć do
    czystych słoiczków, zakręcić mocno pokrywki , odwrócić do góry dnem i .poczekać do
    przestudzenia. Zimne już słoiki wstawić do garnka,w którym będziemy pasteryzować dżem,
    zalać zimną wodą.Doprowadzić do zagotowania się wody i na wolnym ogniu gotować słoik
    ok.15 min.

   Mój dżem przygotowałam z połowy proporcji i nie zdążyłam zapasteryzowć.Jakiś słoiczek
   jeszcze  uchował się w lodówce ,ale jego zawartość systematycznie maleje.  

żródło przepisu:giallozafferano.it


2 komentarze:

  1. dosc orginalny przepis-musze przyznac :) ciekawy.....ciekawy.....

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam w ub roku, wspaniała z wszelkiego rodzaju serami.

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...