9.03.2012

Mini torciki - " niby mimozy"

Uproszczona wersja  popularnego we Włoszech tortu "Mimoza", który najczęściej podaje  się  w Dniu Święta Kobiet.

W wersji oryginalnej ciasto przygotowuje się na bazie biszkoptu nasączonego ponczem  i przekładanego kremem śmietankowym.
Moje torciki przygotowałam z ciasta francuskiego i przełożyłam kremem budyniowym. Kawałek ciasta biszkoptowego posłużył mi do wykończenia wierzchu tortu.

Składniki:
  •  gotowe ciasto francuskie
  • 1 budyń śmietankowy
  • 500 ml mleka
  • 50 g cukru
  • 200 g masła
  • ciasto biszkoptowe z 2 jajek


Wykonanie:
Z ciasta francuskiego wyciąć krążki o średnicy ok.10cm. W połowie krążków wyciąć otwór o średnicy ok.7 cm. Na każdy pełny krążek/posmarowany wodą/ nakładać ten z otworom. Piec w gorącym piekarniku/190-200  st C / ok10-15 min.do lekkiego przyrumienienia się ciasta. Ugotować budyń i zimny połączyć z masłem ucierając całość na puszysty krem. Do każdego otworu upieczonego,wystudzonego krążka nakładać masę. Ciasto biszkoptowe pokruszyć i posypać wierzch  tworząc delikatną kopulę.
Do nadziewania ciastek zamiast budyniu można przygotować krem cukierniczy i połączyć go z bitą śmietaną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...