21.03.2013

Kruche ciastka z kaszką kukurydzianą

Odrobina słonecznych kolorów w pierwszy dzień kalendarzowej wiosny,
 bo za  za oknem wciąż szaro i ponuro.

 

 Kruchutkie ciateczka z dodatkiem kaszki kukurydzianej to moje ostatnie odkrycie w poszukiwaniu zdrowych ,dietetycznych słodyczy. Wybór padł właśnie na te ciastka , ponieważ chciałam wykorzystać końcówkę kaszy kukurydzianej .



Przepis  na ciasto znalazłam w książce / mój ostatni nabytek/  "Golosi  di salute" , w której znany włoski cukiernik Luca Monterisno  umieścił wiele swoich  wspaniałych/ jak zwykle/  przepisów ,ale tym razem   na zdrowsze niż zazwyczaj  ciasta i desery.  Jedyna zmianą, której dokonałam jest dodatek wanilii i skórki cytrynowej.


Składniki:/na jedną blaszkę/
  • 125 g mąki ryżowej
  • 90 g żółtej  mąki kukurydzianej /lub bardzo drobnej kaszki/
  • 100 g masła
  • 70 g cukru pudru
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2-3 żółtka
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • skórka starta z cytryny
oraz
  • cukier puder  do posypania 
  • konfitura do nadziewania
Wykonanie:


 -Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym.
 -Dodać skórkę z cytryny i obie mąki zmieszane z proszkiem do pieczenia.
 -Wyrobić ciasto.
-Utworzoną kulkę ciasta zawinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na kilka godzin.
-Schłodzone  ciasto rozwałkować używając folii spożywczej i wykrawać różnego kształtu ciasteczka. --Można uformować małe kulki , lekko spłaszczyć tworząc na środku dziurkę /na nadzienie/.
-Ciastka piec ok.15 min w piekarniku nagrzanym do 170-180 st.C.

Przestudzone ciastka posypać cukrem pudrem  ,a te, które mają dziurke ozdobićulubiona konfiturą.

9 komentarzy:

  1. ale słodziutkie maleństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie wyglądają:) takich nie jadłam z kaszą kukurydzianą:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są już na mojej liście do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast mąki ma być więc kaszka, tak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. użyłam bardzo drobnej,żółtej kaszki kukurydzianej,która swoją konsystencją podobna jest do mąki/ale jest wciąż kaszką/.

      Usuń
    2. Korzystałam z włoskiego przepisu,a tutaj wszystkie kaszki kukurydziane nazywają się :farina di mais czyli mąka kukurydziana.

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na takie smakołyki zawsze znajduję fajne przepisy na https://basiazsercem.pl i często je robię u siebie w domu. Zresztą jestem zdania, że wszystkie rzeczy robione z mąki muszą być pyszne no i zazwyczaj takie wychodzą. Jeśli smakują one moim dzieciom, które są niejadkami to coś w tym musi być.

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...