14.06.2013

Napój kokosowo-botwinkowy

Delikatny w smaku , zdrowy i orzeżwiający napój  z mleka kokosowego i botwinki.
Botwinka, czyli młode listki buraka ćwikłowego to bogactwo witamin,  potasu, fosforu , żelaza i wapnia. Niestety  posiada ona również w swoim składzie duże ilości kwasu szczawiowego, , który wpływa niekorzystnie na nasz organizm. Na szczęście nie jadamy botwinki na co dzień, a dania z jej udziałem możemy wzbogacić dodatkiem twarogu, śmietany, czy mleka.  Według naukowców liście botwiny zawierają substancje o działaniu podobnym do estrogenów, czyli hormonów młodości, piękna i seksu /tutaj/  
Składniki:
  • ok. 200 g świeżych liści botwinki
  • 2 szklanki  mleka kokosowego /własnej "produkcji"/
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka posiekanego koperku
Botwinkę dokładnie  umyć, drobno  posiekać i  ugotować w niewielkiej  ilości wody, dodać 1 łyżkę soku z cytryny .Przecedzić i ostudzić.  Ugotowaną botwinkę zmiksować w blenderze z zimnym mlekiem i  koperkiem,  dodać łyżkę soku cytrynowego.
Kto chce może dodatkowo  doprawić napój do smaku /ja nie doprawiałam/.
W wpodobny sposób można przygotować napój z surowych liści botwinki.

Aby przygotować domowe mleko kokosowe wystarczy wiórki kokosowe/ 1 szklankę/  zalać gorącą wodą / 1 szklanka/ , odstawić  na około 2 godziny po czym  dodać 1/2 szklanki wrzatku ,zblendować i wycisnąć przez gazę. Ponownie zalać 1/2 szklanki gorącej wody, zblendować i wycisnąć. 
Tak wygląda w skrócie przygotowanie mleka z wiórków kokosowych , a korzystałam  z przepisu
 do którego odsyłam   /tutaj/.



2 komentarze:

  1. Mleko kokosowe i botwinka...? W życiu bym na to nie wpadła! Lubię i jedno, i drugie, jestem ciekawa, jak smakują razem :)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...