23.02.2014

Churrosy

Aby urozmaicić tradycyjne i znane mi już do tej pory wypieki karnawałowe  postanowiłam
 wzbogacić mój zbiór o hiszpańskie churrosy. Nie skorzystałam jednak z oryginalnego przepisu , ale myślę ,że  przynajmniej   kształtem i sposobem wykonania je przypominają
 Są niezwykle proste do wykonania , a smakują wyśmienicie , a zwłaszcza z ciepłą czekoladą.
  • 1 szklanka wody.
  • 1 szklanka maki pszennej
  • 60 g masła
  • 3 jajka
  • 1 łyżka likieru Maraschino
  • szczypta soli
  • olej do głębokiego smażenia
  • cukier puder do posypania.
Wykonanie:
-W garnku zagotować wodę z masłem i solą.
-Zdjąć  z ognia i wsypać mąkę, cały czas mieszając drewnianą łyżką.
-Ponownie postawić na ogniu i mieszając  gotować jeszcze ok. 2 minuty, aż ciasto stanie się  gładkie  i będzie odchodzić od ścianek .
-Wystudzić.
-Do  przestudzonego ciasta   dodawać stopniowo po jednym jajku i ubijając łyżką /lub mikserem/ wyrobić jednolite ciasto.                                                                                                         
-Przełożyć je następnie do rękawa cukierniczego z karbowaną końcówką.
-Wyciskać churrosy bezpośrednio na rozgrzany olej odcinając ciasto nożyczkami  lub oddzielając palcami.
-Smażyć kilka minut z obu stron.
-Usmażone churrosy odsączyć z nadmiaru tłuszczu, przełożyć na półmisek i posypać cukrem pudrem.

Churrosy podaje się z czekoladą, a więc u mnie również jej nie zabrakło.
 Przygotowałam czekoladę z dodatkiem cynamonu.
Składniki:
25 g gorzkiej czekolady
¼ szklanki słodkiej śmietany
¼ łyżeczki cynamonu

Śmietankę zagotować, dodać  kawałki czekolady i podgrzewać do całkowitego rozpuszczenia się jej. Dodać cynamon i dokładnie wymieszać. Przelać do miseczki.

Z tego samego ciasta można usmażyć również okrągłe pączusie .
Wystarczy nadać ciastu odpowiedni kształt podczas wyciskania przez szprycę.
Ciasto należy wyciskać na małe kawałki  pergaminu /posmarowane olejem/, a nastepnie 
wkładać do gorącego tłuszczu partiami, papierem do góry. Pączusie po chwili odkleją się.
Smażyć z obu stron na rumiano.

Bardzo Tłusty Czwartek 2014

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...