14.09.2014

Surówka z selera z kokosem

Pyszna surówka z selera z dodatkiem wiórków kokosowych

Nigdy nie wpadłabym na  taki pomysł. Na przepis ten natknęłam się kiedyś zupełnie przypadkowo, a znalazłam go  tutaj. Ponieważ bardzo lubię surówkę selerową  , a najczęstszym dodatkiem 
 jest u mnie  jabłko i orzechy , natychmiast zwróciłam uwagę i postanowiłam ją wypróbować. 
 Od tamtego czasu  robię ją  bardzo często i jeszcze mi  się nie znudziła. Gorąco polecam wszystkim, ponieważ rzeczywiście jest pyszna. Wprowadzam  różne   dodatki i mogę serwować ją jako  samodzielne danie z dodatkiem pieczywa.

Jeśli ktoś nie dysponuje olejem  kokosowym,  może  dodać inny / ale  zachęcam wypróbować/. 























Składniki:
  • 300 g obranego selera
  • 1 jabłko
  • 1 łyżeczka cukru
  • sok z 1/2 cytryny
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • szczypta soli                                                 
  • oraz:
świeży szpinak
kiwi
mandarynki
miodowy orkisz preparowany
Wykonanie

Do miski  zetrzeć seler i jabłko na  tarce o dużych  oczkach /mogą być średnie/.
Dodać sok z cytryny, cukier, szczyptę soli i wymieszać.
Majonez połączyć z olejem kokosowym / składniki powinny mieć temp. pokojową/.
Do miski z selerem i jabłkiem dodać wiórki kokosowe i majonez z olejem.
Wymieszać , przełożyć do salaterki.
Sałatkę schłodzić.
Podawać jako dodatek do dań mięsnych lub  wzbogacając o dodatkowe składniki jako samodzielny posiłek.

Surówkę można podać na liściach świeżego szpinaku z dodatkiem kiwi.


lub posypać preparowanymi ziarnami  orkiszu z dodatkiem cząstek mandarynki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...